Waarom is de levering van mijn Bestelling vertraagd?

Vertraging van de uitlevering van uw bestelling kan een aantal oorzaken hebben.

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat uw betaling nog niet binnen is.
Dit kan zijn omdat de banken het geld nog niet hebben geboekt. Hoewel de bank het geld meteen van uw rekening afschrijft hebben wij het geldbedrag niet per omgaande op onze rekening staan. Dit kan in sommige gevallen enige dagen duren met name wanneer de boeking tussen verschillende banken heen en weer moet. Ook een iDeal betaling staat helaas vaak niet per omgaande op onze rekening. Ook deze betaling kan soms enige dagen onderweg zijn.
Na ontvangst van de betaling krijgt u hiervan een bevestiging en word uw bestelling verder verwerkt.

Wanneer een iDeal betaling mislukt krijgt u hiervan bericht met hierbij informatie om de betaling alsnog te voldoen.
Na ontvangst van de betaling krijgt u hiervan een bevestiging en word uw bestelling verder verwerkt.

Het kan zijn dat wij nog wachten op een kopie van uw identiteitsbewijs of wapenverlof. Wanneer deze bij een bestelling vereist zijn kan de bestelling niet verder worden verwerkt totdat deze in ons bezit zijn. Kopieën houden wij niet in bewaring dus indien nodig moet er bij een nieuwe bestelling opnieuw een nieuwe kopie worden opgestuurd.

Het kan zijn dat uw verzendadres niet klopt. Het komt helaas regelmatig voor dat door de klant bij een bestelling een niet kloppend adres word opgegeven. In de meeste gevallen klopt de postcode niet waarbij vaak nummers en letters van de postcode verkeert worden opgegeven of zelfs vergeten. Wanneer het verzendsysteem van de pakketdienst aangeeft dat de postcode huisnummer combinatie niet klopt krijgt u hiervan bericht met het verzoek het een en ander te controleren, te corrigeren en de juiste gegevens aan ons door te geven. Zolang de juiste verzendgegevens niet in ons bezit zijn kan de bestelling niet verder worden verwerkt.

Het kan zijn dat uw pakket retour is gekomen omdat aflevering niet mogelijk was. Het komt helaas voor dat een aan de klant verzonden pakket naar ons retour word gezonden omdat deze klant niet thuis is wanneer het pakket word aangeboden op het aangegeven adres. Het pakket word opeenvolgende dagen meerdere malen aangeboden waarbij elke keer, wanneer de aflevering niet lukt, een niet thuis bericht word achtergelaten waarmee de klant word geïnformeerd over de volgende bezorging of een aan te geven alternatief.